• Środa, 16 października 2019
  • Godz. 4:07
  • Imieniny: Ambrożego, Gerarda, Gawła
  • Czytających: 776
  • Zalogowanych: 0
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Czterometrowy pomnik na skwerze Lecha Kaczyńskiego – jest projekt

Wiadomości: Świdnica
Piątek, 11 lutego 2011, 7:05
Aktualizacja: Sobota, 12 lutego 2011, 5:42
Autor: KO
Lipiec 2010 r. – skwer Lecha Kaczyńskiego.
Fot. Wiktor Bąkiewicz
Zbliża się rocznica tragedii w Smoleńsku. – Powodowani poczuciem patriotycznego obowiązku oraz chęcią wzmacniania solidarności społecznej i narodowej Polaków powołujemy Społeczny Komitet Budowy Pomnika, którego celem będzie budowa pomnika ofiar tej katastrofy – napisał w imieniu komitetu w oświadczeniu Krzysztof Lewandowski, świdnicki radny Prawa i Sprawiedliwości.

Minęło już dziesięć miesięcy od lotu do Smoleńska, który zakończył się tragicznie. - 10 kwietnia 2010 roku w katastrofie w Smoleńsku w czasie podróży do Katynia zginął prezydent RP Lech Kaczyński, Jego małżonka Maria, ostatni Prezydent RP na uchodźstwie Ryszard Kaczorowski i 93 inne osoby, w tym wybitni przedstawiciele naszego życia publicznego i społecznego, wśród nich jedna z głównych postaci Solidarności Anna Walentynowicz - czytamy w oświadczeniu Społecznego Komitetu Budowy Pomnika. - Była to druga pod względem liczby ofiar katastrofa w historii lotnictwa polskiego i największa pod względem liczby ofiar katastrofa w dziejach Sił Powietrznych RP. Katastrofy nie przeżyła żadna z osób obecnych na pokładzie.

Powołanie komitetu jest – jak pisze Krzysztof Lewandowski – odpowiedzią na apel licznych mieszkańców Świdnicy o wybudowanie takiego pomnika w mieście.

- Chcemy, by forma i rozmiary pomnika odpowiadały randze tragedii, jaka miała miejsce. Pragniemy, by pomnik znalazł swoje godne miejsce na skwerze Lecha Kaczyńskiego. Komitet podejmie też dalsze przewidziane prawem działania zmierzające do realizacji budowy pomnika - czytamy dalej. - Komitet wybrał projekt świdnickiego artysty rzeźbiarza Janusza Furmanka. Według jego koncepcji na podstawie z granitowych bloków znajdą się nazwiska ofiar tragicznego lotu. Górna część to skrzydło samolotu i krzyż w kształcie V. Całość ma osiągnąć ponad 4 m wysokości. Zwracamy się również do wszystkich tych, którym bliska sercu jest ta inicjatywa o pomoc i wsparcie tego dzieła.

Skwer Lecha Kaczyńskiego oficjalnie został tak nazwany w lipcu ubiegłego roku (skromna uroczystość w galerii widocznej po kliknięciu w „Zobacz zdjęcia”). Miejsce poświęcone tragicznie zmarłemu prezydentowi znajduje się u zbiegu ulic Muzealnej, Żeromskiego i Zamkowej. Już kilka dni po katastrofie smoleńskiej radni miejscy z PiS złożyli projekt uchwały nadającej nazwę temu skwerowi. W uzasadnieniu uchwały napisano, że „nadanie nazwy stanowić będzie symboliczne upamiętnienie tragicznych okoliczności śmierci Prezydenta Lecha Kaczyńskiego wraz z małżonką Marią oraz 94 innymi osobami elity politycznej Polski i członkami załogi samolotu”. Przez kilka miesięcy stała tu rzeźba ufundowana przez Stowarzyszenie Przedsiębiorców i Kupców Świdnickich, która ostatecznie została przeniesiona na jej docelowe miejsce – na odnowionej ul. Łukowej. Działacze PiS zapowiadali, że być może na skwerze Lecha Kaczyńskiego stanie pomnik przedstawiający zmarłego prezydenta Polski. Z biegiem czasu koncepcja się nieco zmieniła.

Twoja reakcja na artykuł?

0
0%
Cieszy
0
0%
Dziwi
0
0%
Nudzi
0
0%
Smuci
0
0%
Złości
0
0%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (100) Dodaj komentarz

~ 11-02-2011 8:39
To ja powołuję społeczny komitet przeciw budowie czegoś takiego w mieście. Ile podpisów mam zebrać żeby to zablokować?
~ 11-02-2011 8:40
Lepiej zajmijcie się głodnymi dziećmi.A granitowe pomniki dzieci nie nakarmią.
~antypis 11-02-2011 8:46
Lepiej nic nie piszcie jeśli nie macie do powiedzenia nic sensownego.
~ 11-02-2011 9:04
Ja proponuje zbierać na pomnik Małysza. A tak serio to się wkurw** jak zbudują ten pomnik i o co chodzi z tym skwerem Kaczora ?
~ 11-02-2011 9:05
Protestuję przeciwko stawianiu pomników ku pamięci ofiar. Wyrzucone pieniądze i bezsens czy ktoś zginął z naszego miasta aby to tak honorować? To owczy pęd!!!!!!!!!!!!!!!!!! A projekt beznadziejny i oszpeci nasze miasto.
~ 11-02-2011 9:07
Panie Lewandowski ile babć pod wpływem pierwszych emocji zwróciło się do pana z prośbąo pomnik? One niedługo odejdą a nasze dzieci zostaną z maszkaronem na placu.
~larenmac 11-02-2011 9:09
Komu ten pomnik? Która z ofiar zrobiła coś dla naszego miasta? Taki pomni stawia się w stolicy. Czy pan L. chciałby tego pomnika gdyby wśród ofiar nie było K.? Na 100% nie. Organizowałby komitet ale protestacyjny. To nie jest pomnik ofiar katastrofy tylko pomnik pamięci o K.. A K. jaki był? Żenada. Protestuję przeciw budowie.
~xxx 11-02-2011 9:12
Te pieniądze które miały by być wydane na ten pomnik niech zainwestują w pomnik Jana Pawła II na placu przed katedra bynajmniej wszyscy będą zadowoleni. A tak pozaty to przesada z tym Kaczyńskim nic dla POLSKI I POLAKÓW NIE ZROBIŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!11
~xxx 11-02-2011 9:13
Te pieniądze które miały by być wydane na ten pomnik niech zainwestują w pomnik Jana Pawła II na placu przed katedra bynajmniej wszyscy będą zadowoleni. A tak pozaty to przesada z tym Kaczyńskim nic dla POLSKI I POLAKÓW NIE ZROBIŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!11
~xxx 11-02-2011 9:14
Te pieniądze które miały by być wydane na ten pomnik niech zainwestują w pomnik Jana Pawła II na placu przed katedra bynajmniej wszyscy będą zadowoleni. A tak pozaty to przesada z tym Kaczyńskim nic dla POLSKI I POLAKÓW NIE ZROBIŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!11
~larenmac 11-02-2011 9:18
Komu ten pomnik? Która z ofiar zrobiła coś dla naszego miasta? Taki pomni stawia się w stolicy. Czy pan L. chciałby tego pomnika gdyby wśród ofiar nie było K.? Na 100% nie. Organizowałby komitet ale protestacyjny. To nie jest pomnik ofiar katastrofy tylko pomnik pamięci o K.. A K. jaki był? Żenada. Protestuję przeciw budowie.
~larenmac 11-02-2011 9:20
Jak to K. nic nie zrobił? ZROBIŁ. SKŁÓCIŁ Polaków. I za to mam go czcić?
~larenmac 11-02-2011 9:21
I jeszcze jedno pytanko. W ilu miastach w Polsce są pomniki ofiar z Lasku Kabackiego?
~kasia 11-02-2011 9:22
Ja też jestem za tym, żeby pomnika takiego nie było. W Warszawie- owszem, niech sobie pomnik stawiają. Świdnica go nie potrzebuje. Może jeszcze potem przeniesiecie imprezę z 11 listopada z pod pomnika na Placu Grunwaldzkim pod pomnik ofiar katastrofy Smoleńska?
~Wiesława 11-02-2011 10:16
Słuszna sprawa, popieram inicjatywę upamiętnienia poległych w katastrofie z 10 kwietnia . Pomnik nie musi być o wielkich rozmiarach ale wykonany z serca przypominający te wydarzenia.
~ 11-02-2011 10:27
Kolejna porażka!!!!Jestem przeciw!!!!!!!!!!!
~ja 11-02-2011 10:36
Dołożyć do pomnika JP II, a na Skwerku L.K. wystarczy tylko płyta upamiętniająca tą tragedie….
~ 11-02-2011 10:59
Jak można żywić sie od roku tą tragedią, i nie mieć tego dosyć?? Od roku niec innego nie pokazują stacje tv , od roku o niczym innym nie mówią grube mordy pod krawatami (politycy) . Czy naprawdę tak kochamy tragedie??
~DiX 11-02-2011 11:03
Ale co ma z tym wspólnego Świdnica jako miasto??? Może jeszcze pomnik obr Westerplatte w Lutomii i pomnik rewolucji egipskiej w Komorowie ??
~ 11-02-2011 11:11
Gdzie jest krzyż? Gdzie jest krzyż? Gdzie jest krzyż? Gdzie jest krzyż? Gdzie jest krzyż? Gdzie jest krzyż? Gdzie jest krzyż? Gdzie jest krzyż? Gdzie jest krzyż????????
~ 11-02-2011 11:29
Precz z pomnikiem
~ 11-02-2011 11:37
I co Panie Lewandowski?? czytał pan komentarze ? Dalej pan uważa ze ludzie chcą pomnika ?????
~antyy 11-02-2011 11:52
Nie no jakaś parodia. Pomnik ofiar, potem pomnik kaczyńskiego. Obłęd. W ogóle to nie wiem z jakiej paki nazwali skwer tak jak nazwali. Proponuję zmianę na Skwer Upadłej Kaczki
~ 11-02-2011 11:59
PiS- daj se siana i nie rob siary
~emerytka 11-02-2011 11:59
Popieram, precz z takim pomnikiem. Pan Lewandowski niech go sobie postawi na działce , jeżeli ma.
~cedro11 11-02-2011 12:05
mnie boli noga mi tez zrobicie pomnik ?????????
~MARIO 11-02-2011 12:05
Wow, ale Ci polecieli po rajtach Lewandociu!!!!!!!! I dobrze, zacznij się poważnie leczyć z tym Swoim całym ugrupowaniem oszołomów
~ 11-02-2011 12:24
Krzyż na symbolu fallicznym - genialne upamiętnienie J.K.
~ 11-02-2011 12:28
to chyba miało byc skrzydło , lecz mnie również sie z knagą kojarzy. Dokładnie krzyż na knadze.
~ 11-02-2011 12:50
SPOKO MOZE BYC JESLI KTORA GRUPA SPOLECZNA OCZEKAUJE ABY W TEN SPOSOB UPAMIETNIC OSOBY KTORE TAM ZGINELY TO JA JESTM NA TAK
~ 11-02-2011 13:29
Jak się słyszy o pomysłach tych ludzi to aż się człowiek zastanawia czy więcej by się nie zarobiło na otwarciu psychiatryka. Na co komu pomnik? Jest skwer Kaczyńskiego i starczy! NIEDŁUGO KAŻDĄ ULICĘ W MIEŚCIE NAZWĄ IMIENIEM OFIARY katastrofy smoleńskiej A DO WYBORU CHYBA ZE 95
~ 11-02-2011 13:43
A ile to ma kosztować czy nasze miasto na to stać może postawimy pomnik wszystkim polakom któży gdzieś tam sobie zgineli .Jeżeli ktoś uważa że takich ludzi jak nasz były prezydent należy uchonorować to niech to robi za własne pieniądze a nie od biednych mocherów wyciąga kase a potem na leki nie mają.
~ja 11-02-2011 13:49
paranoja! nie życzę sobie takiego cyrku w moim mieście! precz z pomnikiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! precz! pis niech spada na drzewo łapać kota jarosława
~ja 11-02-2011 13:57
paranoja! nie życzę sobie takiego cyrku w moim mieście! precz z pomnikiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! precz! pis niech spada na drzewo łapać kota jarosława
~SSak 11-02-2011 14:02
Panie Lewandowski nie odstawiaj leków nie odstawiaj leków bo sam widzisz co się dzieja !!!!!!!!!!!!!!!
~ 11-02-2011 14:10
Co za bzdura!!! Kolejne wywalanie pieniędzy w błoto. Jest tyle wydatków a pieniądze wydaje się na nikomu niepotrzebne pomniki. Może te komentarze otworzą oczy naszej wspaniałej władzy miasta!!!
~ja 11-02-2011 14:13
paranoja! nie życzę sobie takiego cyrku w moim mieście! precz z pomnikiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! precz! pis niech spada na drzewo łapać kota jarosława
~zula 11-02-2011 14:16
Panie Lewandowski może zaproponował by Pan coś sensownego dla naszego miasta i jego mieszkańców, ludzie mają naprawdę inne problemy niż ciągle słuchać o katastrofie. Żadne pomniki nie są mam potrzebne,potrzebujemy zupełnie czegoś innego-rozwoju naszego regionu pracy, opieki dla ludzi biednych,- i tym proszę się zajmować, bo następnej szansy może nie być.
~ 11-02-2011 14:27
A kto to był, ten Kaczyński ??????
~ 11-02-2011 14:30
heheheh Lewandowski znowu daje znać o sobie
~ 11-02-2011 14:39
tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia tragedia
~ 11-02-2011 14:41
To jest jedyny portal gdzie panuje wolnosc słowa
~qwe 11-02-2011 14:54
weźcie się ludzie ogarnijcie. Robią cos czego nie trzeba, a wszystko podstawowe co jest związane z miastem i gmina nie jest zrobione.
~abc 11-02-2011 14:55
A ja jestem za społeczną odbudową Świdnickiego pręgierza.
~ 11-02-2011 15:07
tak postawcie ponik a za nim wielką czerwoną gwiazdę żebyśmy pamiętali że nie jesteśmy pępkiem świata i tupanie nóżkami że ma być tak jak ja chcę źle się kończy!!!
~Małgośka 11-02-2011 15:15
Kolejny kamień niezgody Kaczyński skutecznie Naród podzielił ! Nie wyrażam zgody na kolejny Monument ludzie dzieci z głodu i chorób umierają a Wy w kamień inwestujecie publiczne pieniądze!
~stefan 11-02-2011 15:17
Proponuję postawić tam pomnik głupoty PiS-u. Proszę żeby był okazały - monumentalny, wyższy on naszej Katedry.
~ 11-02-2011 15:37
Totalna głupota!!! Stawiajcie se pomniki z dala od Świdnicy!!! Kaczka po Smoleńsku się wszystkim przejadła!!!
~Cześka 11-02-2011 15:39
Rudy Lewandowski obiecywał odnowienie parków w Świdnicy i co?Lipa!!!!.Teraz chce stawiać pomniki.A tak na marginesie to w tym miejscu w czasach niemieckich stał pomnik Wilchema II a w latach 60-tych był samolot radziecki teraz ma byc pomnik Kaczyńskiego.Oj nasrane masz pan panie Lewandowski w głowie.Lepiej przeróbcie stary szpital na dom opieki nad starymi ludzmi i dajcie mu imie L.Kaczyńskiego.
~ 11-02-2011 15:46
...zwłaszcza jeśli sie ma krótkie nóżki...A tak na poważnie dlaczego czcić kogoś tylko z racji pełnionego urzędu... nawet jak na tym urzędzie był nikim...tak wogóle to ten pomnik wygłada jak jeden wielki k***s
~citka 11-02-2011 15:58
do porzednika.masz racje ze wygląda jak penis tylko bez łba i zamiast torby ma krzyż.toż to profanacja.ale jaja sobie robią.
~ 11-02-2011 16:05
A mnie to nie przeszkadza. Wszycsy krytykujący mają prawo mieć inne zdanie ale Ci, którzy tak głośno ZABRANIAJĄ stawiają się w jednym szeregu z tymi po których jadą. Kto Wam dał prawo do zabraniania ? czatowi napinacze ech.
~ 11-02-2011 16:17
najmniej sympatyczne z malo sympatycznych
~11-02 2011 11-02-2011 16:19
dajcie nam już spokojnie żyć bo tego Smoleńska to już nie da się znieść,to już podchodzi do gardła. tyle ludzi ginie codziennie,nikt nie dostaje HORENDALNYCH ODSZKODOWAŃ I NIE MĘCZY SPOŁECZEŃSTWA Z TEGO POWODU. TYLE BYŁO KATASTROF I CO CI LUDZIE DOSTALI,TYLKO TYLE ILE SIĘ NALEŻAŁO ALBO NIC, A KOGO TO......DAJCIE BIEDNYM LUDZIOM I DZIECIOM .A POMNIKI TO STAWIAJCIE ZA SWOJE I U SIEBIE NA O GRÓDKACH. A WAWEL TO ZA MAŁO...... ZA CO ZA JAKIE ZASŁUGI I DLA KOGO!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????
~jag 11-02-2011 16:23
proponuje pomnik ku czci pacjentow ktorzy cierpliwie czekaja w kolejce do lekarza moze cos tu poprawic.mozna tez zakleic jakas dziure uliczna na 1dna wystarczy? albo bilet na madagaskar badz jeszcze dalej.
~jag 11-02-2011 16:24
proponuje pomnik ku czci pacjentow ktorzy cierpliwie czekaja w kolejce do lekarza moze cos tu poprawic.mozna tez zakleic jakas dziure uliczna na 1dna wystarczy? albo bilet na madagaskar badz jeszcze dalej.
~11-02 2011 11-02-2011 16:36
dajcie nam już spokojnie żyć bo tego Smoleńska to już nie da się znieść,to już podchodzi do gardła. tyle ludzi ginie codziennie,nikt nie dostaje HORENDALNYCH ODSZKODOWAŃ I NIE MĘCZY SPOŁECZEŃSTWA Z TEGO POWODU. TYLE BYŁO KATASTROF I CO CI LUDZIE DOSTALI,TYLKO TYLE ILE SIĘ NALEŻAŁO ALBO NIC, A KOGO TO......DAJCIE BIEDNYM LUDZIOM I DZIECIOM .A POMNIKI TO STAWIAJCIE ZA SWOJE I U SIEBIE NA O GRÓDKACH. A WAWEL TO ZA MAŁO...... ZA CO ZA JAKIE ZASŁUGI I DLA KOGO!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????
~anty-kwak 11-02-2011 17:12
Zycie przerasta kabaret. To wszystko nie jest poważne to już jest śmieszne.
~sionix 11-02-2011 17:57
A Lewandowski jak zawsze musi cos dopi***. Weź człowieku się ogarnij, ofiarom wypadków drogowych tez postawisz pomnik ?
~Semper 11-02-2011 18:49
Skwer im. L. Kaczyńskiego znajduje się przed dawnym zamkiem książęcym. Skwer powinien nazywać się np. Piastowskim, a na tym placu powinni postawić pomnik króremuś z książąt np Bolkowi II Małemu:)
Femi 11-02-2011 18:54
może pan Lewandowski chce postawić ten pomnik za swoją kasę, chce miasto obdarować :D a jak by kto zbierał podpisy przeciw pomnikowi, to ja się podpiszę wszystkimi czterema kończynami swymi :D
~swidniczanka 11-02-2011 19:38
Panie Lewandowski. Prosze miec szacunek dla miasta Swidnicy i jego wszystkich nie popierajacych pomnika L.K. Jest nas wiecej. Zdecydowanie. Jest tak duzo lepszego do zrobienia. Prosze wreszcie zabrac sie za prawdziwa prace albo wrocic do wideoteki.
~ 11-02-2011 20:20
Ciekawe czy wszyscy będą protestować w realu :) Pisać można wiele rzeczy ;] Ja chcę aby wszystkie ulice w Świdnicy nosiły nazwy tych, którzy zgięli w tym samolocie!! A ul Łukowa ma się mianować ul ofiar Smoleńskich! Od jutra zbieram podpisy na rynku!
~ 11-02-2011 20:43
Szczyty głupoty zostały osiągnięte, proponuję postawic pomnik upamiętniający bezgraniczną głupotę Polaków, którzy zamiast poprawiać przyszłość żyjących (no ale to wymaga inteligencji) ciągle patrzą wstecz.
~ 11-02-2011 20:44
chyba kogos (p. L.) juz calkiem ... jak chce stawiac pomnik to za swoje pieniadze i na swojej dzialce... a nie w centrum miasta z naszych podatkow...STANOWCZE NIE DLA POMNIKA!!!
~ 11-02-2011 21:01
a mnie sie podoba, bedzie to fajnie wygladalo, jak jakis wielki pomnik sterczacego fallusa (k***) hahahaha moglby byc nawet wiekszy, gdzies tak 10 metrow minimum! Lewandowski, won na grunwald papier do dupy sprzedawac!
~ 11-02-2011 21:04
p.s. albo sie narazie wstrzymajcie z tym pomnikiem bo nie wiadomo czy komorowski sie w tym roku nie rozwali jak bedzie lecial do katynia, to pewnie ktos ze swidnickiej po, moze synowska, wpadnie na pomysl zeby komorowi postawic pomnik, wtedy mozna zmienic nazwe skweru, skwer imienia kaczynskiego i komorowskiego, a pomnik moze przedstawiac dwie postaci, duza i mala ktore sie wtulaja wsiebie
~ 11-02-2011 21:17
pomniki to niech stawiają rodziny, stać ich
~ 11-02-2011 23:14
Pomijam merytoryczne powody postawienia pomnika. Projekt jest zwyczajnie brzydki i oszpeci miasto.
~Grzegorz 11-02-2011 23:43
Przeraża mnie ta dzika nienawiść. Przecież nikomu przez lata nie przeszkadza pomnik srającego chłopka. Co z wami ludzie się dzieje. Po co tyle złych emocji. Dlaczego tak nienawidzicie myślących inaczej. Dlaczego nie można upamiętnić tragedie katastrofy smoleńskiej w której zgineła elita naszego narodu. Czy wam nie wstyd, że jesteście tak zacietrzewieni i ogarnięci nienawiścią. Z pewnością uważacie się za ludzi rozsądnych to gdzie podział się ten rozsądek, szacunek i tolerancja, nawet zakladająć, że pomnika chce mniejszość . Niech się mniejszość złoży na ten pomnik a wy skrzyknijcie się i w innym miejscu zaproponujcie i zrealizujcie coś innego. Miasto wzbogaci się rożnorodnością. Powodzenia.
~~ 12-02-2011 0:08
grzegorz! elita narodu? czyś ty oszalał? to byli politycy, przedstawiciele rodzin katyńskich i obsługa... ludzie tacy jak my!!! do diaska! czy gdyby rozpieprzył się samolot pełen hydraulików, stolarzy, księgowych i architektów też byś płakał nad elitą naszego kraju? ogarnij się!
~iza 12-02-2011 10:37
Bardzo dobrze! W Wałbrzychu obok Galerii Victoria jest rondo nazwane juz w trakcie budowy rondem Kaczyńskiego. Powinien na nim stanąć dla opamiętania tych libertynów i komuchów 10 metrowy pomnik Lecha Kaczyńskiego a na pl.Grunwaldzkim pomnik około 30 metrowy Jana Pawła II. Tak dla opamiętania...
~wałbrzyszanin 12-02-2011 11:57
A to ciekawe. Chyba tylko wtajemniczeni wiedzą jak nazywa się to rondo. Żaden znak na to nie wskazuje. Może zaproponować Panu Lewandowskiemu postawienie tego fiutka na środku tego ronda ? Przynajmniej za daleka będzie widać, że jest coś jest na drodze i żaden kierowca się nie pomyli. Sobięcin jest tak urokliwy, że taki pomnik nie będzie tam raził wyglądem - dobrze wpisze się w otoczenie. Tyle, że to trochę dziwna informacja. Prezydent Kaczyński chyba nawet nigdy nie był w Wałbrzychu - miał to miasto w .... - zresztą jak większość polityków z warszawki i nie tylko. A i Wałbrzyszanie jakoś za nim specjalnie nie przepadali. Skąd pomysł by nazwać rondo jego imieniem ?
~lotka 13-02-2011 11:30
kiepski pomysł, kiepskie wykonanie, wstyd jak coś takiego powstanie w naszym mieście
~ 13-02-2011 12:31
Ludziska wiecie teraz dlaczego należy chodzić na wybory!!!! Takich oszołomów z takimi pomysłami należy odrzucić!!! I malutka dygresja. Dlaczego w wyborach nie startują ludzie mądrzy? Bo wiedzą co to za gówno!!!!!!
~aga 13-02-2011 17:15
Prosze mi też postawic pomnik!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ava 13-02-2011 18:39
pasowalby na ,,upiekszonej,,przez granit ul. lukowej tam moze stac.
~videomaniak 14-02-2011 11:53
Lewandowski tobie ten środkowy palec dedykuje.
~jjj 14-02-2011 22:10
Kolejnemu żelazko na głowę spadło i rozum odebrało!!!!!
~ja 15-02-2011 14:20
ZAŁAMKA...i tyle w temacie...
~juma 15-02-2011 17:57
to może jeszcze dzień wolny dla upamiętnienia
~ 16-02-2011 9:15
Panowie Radni!!!! Zajmijcie się proszę naprawdę ważnymi dla miasta i mieszkańców projektami. Nie ma ścieżek rowerowych,parkingów, placów zabaw etc etc...Za chwilę ogłosicie 10 kwietnia Świętem Narodowym...Bez jaj .Weźcie się za PRACĘ u podstaw!!! Jestem przeciw .A może przy okazji Panowie Pisowcy swoje zdjęcia tam tez przykleja..Tak ot!!! Kóncz Wasc wstydu oszczedz
~Ola 16-02-2011 12:32
nie mogę pojąć skąd ta "moda" ( bo to niestety chyba właściwe słowo)? czemu na służyć ten pomnik? czy nazwanie placu nie wystarczy? zgadzam się z tym, że to zbędny wydatek! poza tym dlaczego nie jest to plac Ofiar katastrofy smoleńskiej? przecież w tym wypadku zginęło prócz p. K jeszcze 65 innych osób, prezydent Kaczorowski także. Dlaczego nie uczcić pamięci wszystkich - po prostu nazywając plac, bez pomników i innych zbędnych gestów?? nic materialnego nie zastąpi zwykłej ludzkiej pamięci o zmarłych. to tylko na pokaz!! a pieniądze lepiej przeznaczyć na inny cel - wakacje dla najbiedniejszych dzieci, remont jakiegoś przedszkola - potrzeb jest przecież mnóstwo. ale nasze miasto musi zawsze się "popisać" wyjść przed szereg.... smutne
~dr Kazimierz S. Ożóg 16-02-2011 13:53
Brawo dla Świdnicy :D Ale pomysłodawcy absolutnie nie umieją wpasować się w prawdziwe oczekiwania wyznawców pamięci "poległych" w Smoleńsku. Pomnik powinien być 40-metrowy, z postaciami wszystkich prawdziwych Polaków, którzy tam zostali zabici przez premiera i obecnego prezydenta. Pod ich stopami należy umieścić wizerunki odpowiedzialnych za to zdarzenie zdrajców i zaprzańców. Mam nadzieję, że moja propozycja dobrze wpisuje się w paranoiczne postawy części naszej populacji. Choć, przyznaję, jako historyk sztuki zajmujący się pomnikami, mam z Waszego pomysłu spory ubaw i gotowych kilka akapitów do przygotowywanej książki (tak, takie pomysły też tworzą historię). Pozdrawiam!
sułtan1987 16-02-2011 13:58
hehe a ile taki "pomniczek"kosztuje??bo jak już taką kruszynke stawiamy to widze nas (miasto)stać na takie inwestycje a tak nawiasem panie Lewadowski ma pan jakiś kompleks czy jak??4 metry ja proponuje może tak 10 metrów i jeszcze postawmy sobie pomnik chrystusa króla jeszcze wiekszy a co nam nie zależy nie!!!???i bedziemy wtedy na czasie i nikt już swidnicy nie podskoczy hehe...
~Bogdan 16-02-2011 14:12
jestem przeciw. nawet w kościele katolickim czeka sie kilka lat żeby wynosić na ołtarze. nikt nie zabrania obywatelom w domu czcić kogo chcą, przestrzeń publiczna nie jest do tego by chwilowe żale czy euforie od razu zamieniać w pomniki zresztą wątpliwej wartości artystycznej.
~józek 17-02-2011 13:16
Po co wydawać pieniądze na pomnik. Niech codziennie po 6 godzin na zmianę stoją Kielka, Lewandowski, Barcicki i pani poseł ze Świebodzic trzymając w ręce zdjęcie PiS-owskiego prezydenta.
~pisowskie poglady 18-02-2011 11:03
Jeszcze obok pomnika rozpylacz sztucznej mgły i rakietę która uderza w skrzydło
~zigzab 18-02-2011 12:07
Sprawa jest prosta: referendum. Nie chciałbym bawić się w jasnowidztwo, ale jeśli wyniki nie zostałyby policzone sposobem "na Łukaszenkę", raczej trudno będzie o poparcie dla budowy pomnika sięgające więcej niż 5 %
~zigzab 18-02-2011 12:15
Sprawa jest prosta: referendum. Nie chciałbym bawić się w jasnowidztwo, ale jeśli wyniki nie zostałyby policzone sposobem "na Łukaszenkę", raczej trudno będzie o poparcie dla budowy pomnika sięgające więcej niż 5 %
~zigzab 18-02-2011 12:17
Sprawa jest prosta: referendum. Nie chciałbym bawić się w jasnowidztwo, ale jeśli wyniki nie zostałyby policzone sposobem "na Łukaszenkę", raczej trudno będzie o poparcie dla budowy pomnika sięgające więcej niż 5 %
~zigzab 18-02-2011 12:25
Sprawa jest prosta: referendum. Nie chciałbym bawić się w jasnowidztwo, ale jeśli wyniki nie zostałyby policzone sposobem "na Łukaszenkę", raczej trudno będzie o poparcie dla budowy pomnika sięgające więcej niż 5 %
~zigzab 18-02-2011 12:30
Sprawa jest prosta: referendum. Nie chciałbym bawić się w jasnowidztwo, ale jeśli wyniki nie zostałyby policzone sposobem "na Łukaszenkę", raczej trudno będzie o poparcie dla budowy pomnika sięgające więcej niż 5 %
~Pani K. 18-02-2011 23:35
Wspaniale to wygląda idealnie pasuje na plac koło dużego kościoła jako darmowy wibrator dla PISiorców.
~baśka 3-03-2011 8:38
a kto wchodził w skład komisji, która projekt pomnika zatwierdiziła ?
~ 7-07-2011 21:52
cyrk nadal trwa, dosyć tego!
~diabel 16-02-2012 1:27
Niech zrobia male pomniczki i kto ma ochote niech trzyma sobie w domu .To powinno rozwiazac problem.
~Stefan 22-07-2013 12:14
Mam niesamowity szacunek do pamięci o Największym Polaku , jakim był Jan Paweł II , nasz Papierz , nie mniej jednak uważam , że stawianie pomnika jest wbrew Jego woli.... Jeżeli już tak straszne komuś na ty zależy , to niech go stawia , byle by nie żebrać pieniędzy o społeczeństwa. Sam Biskup Dec , niech się dołoży z własnej kieszeni , a może biskupi właściciele setek hektarów koło Wirek , Gogołowa , Mysłakowa ...niech okażą się dobrymi pasterzami i sponsorami...!!!!!!!
~Stefan 22-07-2013 12:26
Mam nadzieje , że Biskup Dec zna Pismo Święte...? Wyjścia 20:4 Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemią! 5 Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył, ponieważ Ja Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze występek ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia względem tych, którzy Mnie nienawidzą.
~ 4-06-2015 11:19
Jestem przeciw pomnikowi,mają racje ludzie piszący przeciw pomnikowi jeszcze powinni usunąć ich z Wawelu bo niczym sobie nie zasłużyli na takie hołdy ci pisowcy już całkiem chęć władzy im rozum odbiera,nie cierpię ich.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group