• Czwartek, 14 listopada 2019
  • Godz. 13:07
  • Imieniny: Emila, Judyty, Serafina, Wawrzyńca
  • Czytających: 821
  • Zalogowanych: 0
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Starosta przeciwko pani skarbnik, czyli co dalej ze starostwem

Wiadomości: powiat świdnicki
Poniedziałek, 3 stycznia 2011, 7:38
Aktualizacja: 12:44
Autor: KO
Po wieloletniej pracy w Urzędzie Miejskim w Strzegomiu ze stanowiskiem sekretarza gminy żegna się Sabina Cebula.
Fot. UMiG Strzegom
Zmiany w urzędzie powiatowym. Od 1 stycznia pracę na etacie rozpoczyna tu Sabina Cebula jako członek zarządu. Mało brakowało, a na ostatniej sesji nie zmieniłaby się skarbniczka. Starosta Zygmunt Worsa ku zaskoczeniu nawet swoich kolegów z klubu złożył wniosek o odwołanie Jadwigi Juszczyk–Wolfram. Na korytarzu czekała młoda pracownica wydziału finansowego, aby wejść na jej miejsce.

Wybory samorządowe sprawiły, że zmienił się zarząd powiatu. Wprawdzie starosta został ten sam, ale wybrał on sobie na współpracowników nowe osoby. Zygmunt Worsa (Wspólnota Samorządowa) zgłosił kandydatów na członków zarządu: Alicję Synowską (Platforma Obywatelska) na wicestarostę, Sabinę Cebulę (WS) na etatowego członka zarządu, na pozostałych członków zarządu Szczepana Kownackiego (WS) i Henryka Rośka (PO). Sabina Cebula dziś oficjalnie rozpoczyna pracę w starostwie. Pożegnała się w grudniu po wieloletniej pracy w Strzegomiu ze stanowiskiem sekretarza gminy. - To dzięki pani zaangażowaniu Urząd Miejski w Strzegomiu zasłużył na miano przyjaznego mieszkańcom – mówił podczas sesji burmistrz Strzegomia Zbigniew Suchyta.

W starostwie Sabina Cebula zajmuje pokój po Romanie Etelu. Ale zmiany będą – przed pokojem budowany jest właśnie sekretariat. Pani członkini zarządu będzie miała sekretarkę. Jak poinformowała nas Monika Żmijewska, rzecznik prasowy powiatu, nie będzie to nowa osoba, tylko dotychczasowy pracownik starostwa.

Ale największa zmiana miała się według myśli starosty dokonać na ostatniej sesji. Wtedy to zgłosił on wniosek o odwołanie skarbnika i powołanie nowego. Stanowisko stracić miała Jadwiga Juszczyk-Wolfram, osoba z ogromnym doświadczeniem, pracująca na stanowisku skarbnika od początku istnienia powiatu, czyli od 1 stycznia 1999 r., a wcześniej będąca skarbnikiem gminy Marcinowice. I to odwołana miała zostać na sesji budżetowej...

Tym posunięciem zszokowani byli nawet koledzy klubowi Zygmunta Worsy, niektórzy z nich o decyzji dowiedzieli się na spotkaniu pół godziny przed sesją. Jak się dowiedzieliśmy, wielu odradzało staroście ten ruch. Ale on nie odpuścił. Podczas obrad nie chciał podać powodu, dla którego wnosi o odwołanie skarbniczki. Na sesji odczytano trzy negatywne opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej. Można było odnieść wrażenie, że to jest powód, dla którego starosta chce się pożegnać z panią skarbnik. Ona sama w rozmowie z nami przyznała, że kierowała się innymi przesłankami prawnymi przy przygotowywaniu projektów uchwał niż RIO. - A poza tym to tylko projekty uchwał, RIO od tego jest, aby kontrolować – mówi Jadwiga Juszczyk-Wolfram.

Dla pani skarbnik na sesję przyjechała poseł Anna Zalewska z Prawa i Sprawiedliwości. Interweniować nie musiała, bo to radni (również z WS) nie dopuścili do wprowadzenia do porządku obrad punktu o odwołaniu skarbniczki. W obronie Jadwigi Juszczyk-Wolfram wypowiadali się radni ze wszystkich opcji. Po sesji też radni z różnych klubów podchodzili do pani skarbnik, aby powiedzieć jej o swoim wsparciu.

A wsparcie będzie potrzebne. Zygmunt Worsa powiedział nam, że będzie dążył do odwołania skarbniczki. Co wtedy z Jadwigą Juszczyk-Wolfram? - Zostanie jej zaproponowana inna praca – powiedział nam starosta. Zabrzmiało to, jak propozycja nie do odrzucenia...

Z rozmów, które przeprowadziliśmy z radnymi różnych opcji okazuje się, że odwołanie pani skarbnik to sprawa czysto polityczna. - Ja zawsze trzymałam się z dala od polityki i chcę się z dala od niej trzymać – powiedziała nam Jadwiga Juszczyk-Wolfram. Zapewnia, że chce dalej pracować w starostwie, ma dwa lata do emerytury.

Zobacz także:
* relacja z ostatniej sesji,
* od stycznia nowe godziny urzędowania starostwa.

Twoja reakcja na artykuł?

0
0%
Cieszy
0
0%
Dziwi
0
0%
Nudzi
0
0%
Smuci
0
0%
Złości
0
0%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (33) Dodaj komentarz

~ 3-01-2011 8:39
Zygmunt - Zniszczę Cię - Worsa
~ 3-01-2011 9:49
no ale ja was nie rozumiem, skoro starosta stracil zaufanie do swojej pani skarbnik to chce ja odwolac. na takim stanowisku zaufanie do wspolpracownikow jest najwazniejsze. worsa-etel to bedzie a moze juz jest 3 wojna swiatowa
~ 3-01-2011 9:59
Nie ma się co dziwić. Każdy kto choć trochę miał do czynienie z ta osobą wie,ze to krętacz. Sprawiedliwość jest jednak na tym świecie, tylko nieraz trzeba na nią trochę poczekać. Małemu niedługo nikt reki nie poda.Wszyscy w starostwie widzą co wyprawia. Władza przesłoniła mu świat, kolegów, jakiekolwiek relacje z pracownikami ( no nie: z niektórymi ma bardzo bliskie- ale to wyjątek) Ci co tu przychodzą do pracy ( znakomita wiekszość) dosłownie żyga na widok drzwi od starostwa i atmosfery tu panujacej. To co ten pan tu nawyprawiał przez 4 lata przejdzie do historii. Zobaczcie ile osób wymienił wokół siebie tylko przez jedna kadencję, ile zmian było w zarządzie , w radzie. Wszystko to jego pomysły.Tylko czy inni są ślepi? Dlaczego mu pozwalaja? proste: bo kazdemu gada co innego, kłamie i obiecuje. A jak przyjdzie co do czego to sprzeda każdego za 12 srebrników.
~ 3-01-2011 10:07
ale machlojki
~ 3-01-2011 11:43
nie rozumie was, on jest tam szefem, on jest tam bossem, i jsli komus nie ufa to go wymienia, wyrzuca, w tym przypadku na nowszy model. ELIZA trzymam kciuki za ciebie
~tuba 3-01-2011 11:46
abstrachując od relacji starosty z pracownikami, zupełnie oczywistą kwestią jest to, że musi on mieć zaufanie do osoby Skarbnika. Tak jest w każdej instytucji czy to prywatnej czy to państwowej czy to w publicznej. Każdy z Nas kto prowadzi swoją firmę bądź jakąś zarządza, jeśli nie ma do kogoś zaufania to się z nim rozstaje. Nie ma co siać paniki, to zwykła zmiana jakich wiele. Co nie zmienia faktu, że sposób realizacji pozostawia wiele do życzenia.
~POlitolog 3-01-2011 12:07
Ciekaw jestem co na to PO jakie jest stanowisko klubu PO (koalicjanta)z wicestarościna Synowską? wedle ustawy o powiatach to ZARZAD a nie Starosta rzadzi samodzielnie? PO to cykory na pewno nie zajma oficjalnego stanowiska na szcęscie PO idzie ku dołowi ku chwale ojczyzny.
~Wera 3-01-2011 12:49
Bezstronnie. Szacunek dla starosty, że nie ujawnia przyczyny usunięcia Pani Jadwigi. Najpewniej ma powód.
~RFW 3-01-2011 12:51
Tak... Ma... Ona jest już jedyną kompetentną osobą na stanowisku w całym starostwie... Więc należy ją usunąć...
~Wera 3-01-2011 13:30
Jedyną...:) to niekontrolowana zawiść:) Jako wyborca pozytywnie oceniam pracę, przynajmniej większości ludzi zatrudnionych w powiecie w tym Pani J.
~obojętny 3-01-2011 16:21
A może by tak pozostawić dobór pracowników staroście i zarządowi powiatu.Mam wrażenie, że ważne stanowiska w starostwie mają zamiar wybierać internauci i niektórzy autorzy postów.
~tuba 3-01-2011 18:08
w POlsce internauci dają sobie wiele praw, nie ponosząc żadnej odpowiedzialności:-)
~Kmiot 3-01-2011 21:01
A ja znam pana przez małe p starostę i wiem, że Skarbnik została jedyną przeszkodą do niekontrolowanych pseudo operacji Worsy i jego cichociemnego kontrolera od finansów i kombinatora niejakiego Zbigniewa B. piłkarza. Howk!
~ 3-01-2011 22:09
pani skarbnik postanowila powiedziec nie staroscie i ma za to zaplacic swoja glowa, worsa strzela sobie sam w kolano bo budzet jest jaki jest i mloda pani skarbnik sama sobie z tym nie poradzi.
~Jola L 3-01-2011 22:29
Czy to sa cieple posadki i starosta nie ma prawa odwolac pracownika skoro ma lepszego kandydata na jej stanowisko. Czlowiek, korty tak postepuje ma na mysli dobro starostwa a nie zaleznosci osobiste. Gdyby tak bylo w naszym Rzadzie, gdyby nepotyzm, powinowactwa, uklady i korzysci osobiste przestaly istniec, w kraju na pewno by sie polepszylo. Ja ufam Worsie, bo on dazy do poprawy. dobro jednostki nie jest wazniejsze od dobra mas!!! Przez wiele tutaj niekulturalnych wypowiedzi przebija stara komuna i mysli o wlasnym stolku.
~ 3-01-2011 23:29
Teraz dziwicie się, piszecie komentarze przeciwko panu staroście? A jednak ktoś na niego zagłosował. Przecież wszyscy widzą jakie kwalifikacje miał ten Pan dotychczas i co sobą reprezentuje. A może i dobrze, że na niego głosowali, bo jest przynajmniej kogo krytykować i można trochę ponarzekać. Ale przecież to nasza cecha narodowa, aby stale marudzić. A przy kolejnych wyborach i tak ludzie o wszystkim zapomną i oddadzą na niego swe cenne głosy. O naiwny narodzie!!!
~ 4-01-2011 0:12
glosowanie to najbardziej demokratyczna forma wyborow, wiec o co chodzi? Che pan/pani przekonac narod, ze to pan ma racj? Ludzie maja swoj rozum i nie sa glupi. Ten pan Worsa nie nalezy do zadnej partii i nie musi nikomu d...py lizac. Robi co uwaza za sluszne, nie tak jak inni, ktorzy tylko mysla o swoich ukladach i komu z partiii sie podlizac, bo to jest skuteczna metoda robienia kariery. Worsa dziala sam i dlatego chcecie go zniszczyc. Zobaczcie ile dobrego dla was zrobil, patrzcie na charakter i dobro ogolu.
~ 4-01-2011 10:58
Poprzednik hyba za duzo sie napił na sylwestra, albo walnął na lodowisku głową o bandę. Worsa jesli zrobił coś dobrego to dla siebie. Poza tym to kombinator to ntej potegi, któremu się wali pod nogami. facet nie ma krzty honoru, natomiast ambicje przewyzszaja jego wzrost. Ze starostwa zrobil sobie folwark. I tak a propos- to nie wyborcy wybrali go na starostę. Nie ma wyborów bezpośrednich, to układ go wybrał niestety, a PO zachowało sie jak nie powiem kto. warci sa małego
~ 4-01-2011 14:44
Czy Worsa uzyskal w wyborach najwiecej glosow? Uzyskal. Pozatym, prosze pana jesli pan decyduje się na oczernianie kogoś, nalezy przedstawic DOWODY, bo na puste slowa sie nikt nie nabiera. Ludzie sa MYŚLĄCY. Anonimowe zarzuty sa dobre dla niewyksztalconego tchorza. Jesli chce pan rozmawiac na poziomie, to niech pan zacznie popierac swoje obrazliwe i prostackie przemowy faktami. Samo uzywanie pejoratywnych epitetow i derogatywow swiadczy jaki z pana przeciwnik w dyskusji. Widac, ze ma pan jakies osobiste awersje, albo worsa przeszkadza panu w czyms. Latwo wydedukowac kim pan moze byc.
~zikzak 5-01-2011 11:54
Nie interesuje mnie worsa, ale panią jadwigę miała niestety wątpliwa przyjemność poznać. I prawda jest taka że jest to kobieta tępa, kręt i nie ma zielonego pojęcia o finansach. A opinia z RIO już też daje wiele do myślenia. Aaa i myślę, że ci którzy ją znają też doskonale o tym wiedzą i nie raz widzieli jej niezrównoważone zachowanie. Tyle na ten temat.
~ 5-01-2011 18:59
Ci co znają p. Jadwigę dobrze wiedzą co sobą reprezentuje. Dziwię się, że tak długo zajmowała tak ważne stanowisko / układ polityczny /. Osoby ,które miały wątpliwą przyjemność pracować z tą panią, pewnie dzisiaj cieszą się, że w końcu sięgnie ja ręka sprawiedliwości. Niejedna osoba morze łez wylała właśnie przez p. Jadwigę. Każda młoda, mądra i ładniejsz od p. Jadwigi jest jej wrogiem. Ktoś wspomina pracę tej pani w G.Marcinowice, właśnie o tych czasach chcę zapomnieć i o p. Jadzi. W pełni zgadzam się z wypowiedzią z godz. 11:54. Mam nadzieję, że nasi radni przejrzą wreście na oczy
~ 5-01-2011 19:36
,, Przyszła kryska na Matyska lub ,,Kto pod kim dołki kopie to sam w nie wpada,, Największa intrygantka i aktorka . Wielka Gwiazda w Starostwie, tylko dlaczego ta jej wielkość nie idzie w parze z wiedzą i kompetencją. Mam nadzieję, że ta Gwiazda sięgnie bruku. Trzeba umieć odchodzić z honorem i godnością. Gratuluję Panie Worsa za trafną decyzję.
~ 5-01-2011 21:58
Może lepiej byłoby zrobić głosowanie w Starostwie. Ludzie znają się i najlepiej wiedzą ile jest warta Pani skarbnik. To że, pracowała 12 lat nie znaczy że jest tak wspaniała a Pani Zalewska jest jej koleżanką.
~ 6-01-2011 9:26
Znowu polityka i polityka nie liczą się kompetencje i rozum, tylko układy i stare znajomości. Za złą pracę należy ponieść karę. Jak czytam niektóre wpowiedzi to zastanawiam się czy ludzie ci mają chociaż troche rozumu w głowie. Rozumię Panią Skarbnik, że broni się rękami i nogami bo jest o co, za nic dostaje tak dużą kasę. Do osoby z dnia 04.01.11 godz. 10:58 , to chyba ona upiła się i uderzyła głową o beton. Dużo ludzi traciło pracę i zostali na bruku , gdzie byli wtedy wielcy obrońcy, nikt nie zawracał sobie głowy co z nimi będzie czym nakarmią swoje dzieci. A teraz wielki krzyk i o kogo o jedną Panią skarbnik, którą należy zwolnić ze stanowiska bo nie wywiązuje się należycie ze swojej pracy. Wiadomym jest ,że stanowiska te nie są dożywotnie przyznawane. Panie i Panowie radni ocknijcie się i czas zająć się naprawdę sprawami ludzi, normalnych ludzi, którzy was wybrali .Rozgrywki w Starostwie świadczą tylko o tym, że nic się nie zmieniło. Starosta chce zrobić porządek a Wy mu w tym nie pomagacie, szkoda było naszych głosów.
~zikzak 7-01-2011 8:21
W 100% popieram przedmówce:) układy i układziki. Trzeba wiedzieć kiedy z dumą odejść ze stanowiska pani skarbnik
~observer 7-01-2011 13:49
Ten drugi plan na zdjęciu mnie powala - z tego co widzę, za plecami p.Skarbnik siedzi niejaka L.Gruntkowska (czyżby tez przybyła na odsiecz uciemiężonej koleżance?). Wystarczy spojrzeć na ich miny, żeby "zapałac sympatią" ;-)
~xyz 7-01-2011 20:01
Zastanawiam się dlaczego jeszcze nikt nie wspomniał o postępowaniu jakie toczyło się przeciw pani skarbnik o mobbing pracowników starostwa. Czy na osobę, która cieszy się ogólnym szacunkiem rzuca się takie oskarżenia? Otóż na szacunek i wizerunek dobrego szefa a tym bardziej skarbika pracuje się latami ciężkiej pracy. Pani poseł Zalewska myśli, że przyjedzie na sesję rady, wygłosi szumny frazes, że pani Wolfram ma na koncie 12 lat nienagannej pracy w starostwie i oczekuje, że na wszystkich zrobi to wrażenie. Pani poseł -dla mnie się pani ośmieszyła!
~xyz 7-01-2011 20:10
Zastanawiam się dlaczego jeszcze nikt nie wspomniał o postępowaniu jakie toczyło się przeciw pani skarbnik o mobbing pracowników starostwa. Czy na osobę, która cieszy się ogólnym szacunkiem rzuca się takie oskarżenia? Otóż na szacunek i wizerunek dobrego szefa a tym bardziej skarbika pracuje się latami ciężkiej pracy. Pani poseł Zalewska myśli, że przyjedzie na sesję rady, wygłosi szumny frazes, że pani Wolfram ma na koncie 12 lat nienagannej pracy w starostwie i oczekuje, że na wszystkich zrobi to wrażenie. Pani poseł -dla mnie się pani ośmieszyła!
~ 9-01-2011 16:33
Z artykułów wynika, że wszyscy byli zaskoczeni odwołaniem Pani skarbnik, ona sama również a Pani Zalewska ot tak przejazdem była w Świdnicy i wpadła na sesję pozdrowić świdniczan. Ha ha ha
~bla bla bla 13-01-2011 22:01
...tak czytam i czytam co tu ludzie wypisujecie za bzdury...niektórym z was proponuję zapoznać się z ustawą o samorządach- tam jest dokładnie napisane kto wybiera starostę...kto, jak, kiedy i na jakich podstawach powołuje i odwołuje skarbnika... A NA KONIEC NAPISZĘ,ŻE CZAS NAJWYŻSZY,ŻEBY KTOŚ WRESZCIE PANU STAROŚCIE DOKŁADNIE POPATRZYŁ NA RĘCE!!!
~ 15-01-2011 17:53
CHYBA TRZEBA POPATRZEĆ NIE TYLKO NA RĘCE STAROSTY ALE PRZYJRZEĆ SIĘ PANI SKARBNIK.
~bla bla bla 20-01-2011 21:53
Świetny pomysł...jestem jak najbardziej za :-)
~Tomek 26-01-2011 11:11
A co na to wszystko pozostali Członkowie Zarządu? Pani Sabina Cebula pracowała przecież z Panią Skarbnik w Zarządzie przez ostatnie 4 lata i żadnych uwag do jej pracy nie wnosiła.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group