Sobota, 20 kwietnia

Autor: red
Strzegom: Zdolny matematyk z LO
Fot. UM Strzegom
Tomasz Orda – uczeń klasy IIc Liceum Ogólnokształcącego w Strzegomiu znalazł się w czteroosobowej grupie zdolnych matematyków, którzy reprezentowali powiat świdnicki w Międzypowiatowym Konkursie Matematycznym w Kartuzach.

Opiekunem drużyny w czasie wycieczki była pani wicedyrektor LO i nauczycielka matematyki - Ewa Tutka.
Oto krótka relacja z przebiegu konkursu. Jej autorem jest właśnie Tomasz - uczeń LO i zdobywca czwartego miejsca we wspomnianym konkursie:

"W poniedziałek 30.05 o godz. 9:00 wyjechaliśmy ze Strzegomia. Po dziewięciu godzinach jazdy dotarliśmy do miejsca zakwaterowania na ulicy Kościelnej 1 w Ostrzycach. Po krótkim spacerze uliczkami tej miejscowości wróciliśmy do ośrodka, gdzie poznaliśmy wszystkich uczestników. W zawodach brali udział uczniowie z czterech powiatów: łowickiego, tatrzańskiego, kartuskiego i świdnickiego. Każdy zespół liczył cztery osoby.

We wtorek o godzinie 7:30 wyruszyliśmy do I Liceum Ogólnokształcącego w Kartuzach, gdzie odbył się etap indywidualny. Około godziny 12:10 wszyscy wzięli udział w XV Targach Nauki i Kultury.

Następnie dowieziono nas do Szymbarku, gdzie zwiedziliśmy Centrum Edukacji i Promocji Regionu. Mieliśmy okazję zobaczyć: Statuę Świętowida Kaszubskiego, Bunkier Gryfa Pomorskiego, Dom Sybiraka (przywieziony z Irkucka), Dom Trapera Kaszubskiego (przywieziony z Kanady), Kościółek św. Rafała. Widzieliśmy też: najdłuższą deskę świata, Stół Noblisty, Pomnik Gryfa Pomorskiego i największy fortepian świata. Największe wrażenie zrobił na mnie tzw. Dom do góry nogami, który w symboliczny sposób przedstawia świat postawiony na głowie.

Po jakże ekscytującym zwiedzaniu dotarliśmy do podnóża Wieżycy. Po wejściu na górę, któremu towarzyszyły liczne rozmowy, nieliczni zdołali wejść na szczyt wieży i obejrzeć panoramę Kaszub.

W środę w Liceum Ogólnokształcącym w Kartuzach odbyła się drużynowa część konkursu. O godzinie 12:30 uroczyście zakończono rywalizację, podano wyniki i rozdano nagrody. Pierwsze miejsce zdobył powiat tatrzański, a świdnicki zajął miejsce drugie. Ja osobiście zdobyłem miejsce czwarte".

Tomasz Orda

Twoja reakcja na artykuł?