Środa, 21 października
Imieniny: Urszuli, Jakuba
Czytających: 569
Zalogowanych: 0
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Dyrekcja SP 8 (na razie) bez zmian

Wiadomości: Świdnica
Środa, 2 lutego 2011, 17:01
Aktualizacja: Czwartek, 3 lutego 2011, 6:24
Autor: KO
Fot. Wiktor Bąkiewicz
Rada pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 8 w Świdnicy wnioskowała o odwołanie pani dyrektor, Haliny Zawadzkiej. Ale prezydent Wojciech Murdzek zadecydował, że na stanowisko dyrektora placówki zostanie rozpisany konkurs w normalnym trybie.

- Taką decyzję podjął prezydent Świdnicy, Wojciech Murdzek po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego w związku z wnioskiem złożonym przez radę pedagogiczną - tłumaczy Stefan Augustyn, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Świdnicy. - Jako organ prowadzący szkołę musimy przede wszystkim przestrzegać prawa, a to pozwala na odwołanie dyrektora „w przypadkach szczególnie uzasadnionych”. Nie ma tu miejsca na dowolność, czy też arbitralne decyzje. To „szczególne uzasadnienie” regulują wyroki sądów i nie ma tu mowy o każdych niedociągnięciach. W trakcie przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego stwierdzono pewne nieprawidłowości w działaniach pani dyrektor, ale nie można ich zakwalifikować do „przypadków szczególnie uzasadnionych”.

Prezydent podjął także decyzję, że jeszcze w lutym zostanie rozpisany konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 8. Nowy dyrektor placówki rozpocznie pracę wraz z końcem pięcioletniej kadencji obecnej pani dyrektor, od nowego roku szkolnego.

Twoja reakcja na artykuł?

0
0%
Cieszy
0
0%
Hahaha
0
0%
Nudzi
0
0%
Smuci
0
0%
Złości
0
0%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (41) Dodaj komentarz

~ 2-02-2011 17:09
wstydu oszczesdz pani dyrektor ! nikt cie w szkole nie lubi, a dzieci sie boja
~:) 2-02-2011 17:16
w lutym zostanie rozpisany konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 8
~qwe 2-02-2011 17:41
o co tu w ogóle chodzi z tym odwołaniem?
~ 2-02-2011 18:23
no jak co ? to samo co w egpicie, rezim i dyktatura
~Wiesław 2-02-2011 19:13
A co z poniżaniem przez dyrektorkę nauczycieli, co z jej przegranymi procesami w sądzie pracy,to nie są znaczne nieprawidłowości, cóż to zdaniem prezydenta błahostki. A najważniejsze w całej sprawie jest to, że mąż dyrektor Zawadzkiej jest kolegą z pracy Prezydenta jak i kolegą ze Wspólnoty Samorządowej, tak więc Prezydent nie kiwnie palcem by zrobić cokolwiek by nauczyciele uczący jego dziecko pracowali w spokoju. PANIE PREZYDENCIE DLA PANA WAŻNIEJSZE SĄ PRYWATNE STOSUNKI Z ZAWADZKIMI, ZAŚ DOBRO SZKOŁY I SPOKOJNA PRACA NAUCZYCIELI NIE MA ZNACZENIA. Prezydent właśnie sprawił, że w tej szkole MOBBING się nasili, tak dyrektor Zawadzka jak i jej zastępcy na co dzień stosują MOBBING. KOMUNA WRÓCIŁA
~Wera 2-02-2011 19:29
Spokojnie to tylko kilka dni. Dobrze, że jest taka możliwość. Za komuny by to nie przeszło właśnie. Taki przypadek znam z Mokrzeszowa, dyrektorka(Regina P.-R.) stosowała mobbing i nie było na nią siły. Doczekała emeryturki:)
~Wiesław 2-02-2011 19:34
Raczej kilka miesięcy
~ 2-02-2011 19:44
Nie do wiary, że takie rzeczy jeszcze mają miejsce!!! To ile oporu muszą stawić rodzice aby pozbyc się takiego dyrektora?
~mieszkaniec oświatowiec 2-02-2011 19:45
może na jutrzejszą radę zaprosić przedstawicieli miasta i radnych,łącznie z radcą prawnym( mężem p. dyrektor)Choć tyle odwagi mogli by mieć i niech sami powiadomią o tej decyzji.Przykro,że zostawią tych ludzi samym sobie.....
~Świdniczanin 2-02-2011 19:46
Takiej decyzji można było się spodziewać, przecież Prezydent Murdzek i mąż dyrektor Zawadzkiej to koledzy z pracy jak i koledzy partyjni . Tutaj nie liczy się dobro szkoły, spokojna i godna praca nauczycieli, tutaj liczy się kolesiowstwo Prezydenta. Jest mi wstyd, że mieszkam w mieście gdzie Prezydent rządzi jak rządzono za czasów komuny.
~Wiesław 2-02-2011 19:56
Były czasy gdy na taczkach wywożono dyrektorów, może warto by do tego powrócić i wywieźć Zawadzką i Murdzka.
~-gonia 2-02-2011 20:19
Mobbing? Hehehe. Żenada.
~obserwator 2-02-2011 20:27
Jakas analogia z Egiptem mi sie nasuwa z tą decyzja Murdzka.Za kilka miesięcy opornych sie zdławi i wszystko wróci po staremu.KONKURS wygra Zawadzka he he. DEMOKRACJA po WSPÓLNOTOWEMU? a co na to koalicjant z PO? pozdrawiam wyborców Murdzka.
~ja 2-02-2011 20:32
Wstyd mi za Pana, Panie Prezydencie.Głosowałam na Pana i byłam święcie przekonana o Pana uczciwości, czy można się aż tak pomylić?
~ 2-02-2011 21:03
Wiesław itp czerwoni agitatorzy nawet przez chwilę nie zastanowiliście się, że może faktycznie tak mówi prawo. Bo i poco jak można wykorzystać okazję i pojeźszić po innych. Och życiowi nieudacznicy :) To co proponujecie to była właśnie komuna !
~Wiesław 2-02-2011 21:54
Czerwony jesteś ty. w całym zajściu to dyrektorka jeździ sobie po innych, stosuje mobbing, a gdy zainteresowani chcą z tym zrobić porządek władze ukręcają łeb sprawie- dokładnie jak kolesie z PZPR
~mieszkaniec ośw 2-02-2011 22:02
Szkoda bo prosili wcześniej o pomoc,a tak tylko teraz będzie się ich postrzegać przez aferę.A przecież pracowali wspólnie osiągneli wiele -musieli współpracować bo samemu nie osiągnie się sukcesu .Czego zabrakło?..Dyrektora nie trzeba kochać ale szanować a na szacunek się zasługuje ,a nie wymaga.. dyrektor musi wymagać od pracowników,przestrzegać prawa czasem podejmować niewygodne decyzje ale i stwarzać warunki do współpracy, rozwoju, nagradzać,motywować....
~Wiesław 2-02-2011 22:05
Ludzie żyjemy w wolnym kraju i wolno wyrażać swoje niezadowolenie a przede wszystkim walczyć o sprawiedliwość i godne warunki pracy. w przeszłości gdy Stoczniowcy, Górnicy i inni o to walczyli - dziś są Bohaterami. Myślę, że tamtym ludziom jest wstyd za wszystkich którzy stoją po stronie dyrektorki Zawadzkiej jej ulubieńców i zastępców jak i Prezydenta Murdzka.
~mieszkaniec ośw 2-02-2011 22:17
cd,..nauczyciele pracowali wspólnie zaufali P.Zawadzkiej nie raz a kilka a ona ich zawiodła..dlaczego? to pytanie zasadnicze ,a dlaczego nikt nie pyta innych pracowników co oni o tym sądzą ? dlaczego przy ocenie dyrektora głos ma tylko kadra pedagogiczna?
~Wiesław 2-02-2011 22:18
Ludzie żyjemy w wolnym kraju i wolno wyrażać swoje niezadowolenie a przede wszystkim walczyć o sprawiedliwość i godne warunki pracy. w przeszłości gdy Stoczniowcy, Górnicy i inni o to walczyli - dziś są Bohaterami. Myślę, że tamtym ludziom jest wstyd za wszystkich którzy stoją po stronie dyrektorki Zawadzkiej jej ulubieńców i zastępców jak i Prezydenta Murdzka.
~tobiasz 2-02-2011 22:36
wieslaw twoja logika jest porazajaca jeszcze troche i bedziesz zadal dla nauczycieli nagrody Nobla jak dla Walesy. No chyba ze sam jestes nauczycielem, i na sile robisz z siebie bohatera - meczennika. Poza tym moj ojciec dzialal aktywnie w Solidarnosci, byl internowany i nie zycze sobie porownywania takich jak ONI - owczesni dzialacze - do nauczycieli ktorzy placza bo maja wymagajacego szefa. TO NIE JEST POROWNYWALNE TYLKO OBRAZLIWE. Co za poziom... a raczej jego brak. no chyba ze... Wieslaw... Gomulka
~ 2-02-2011 23:49
tobiasz. to dobre porównanie, gdyż nauczyciele w 8 walczą ze złą dyrektorką, Ty zaś mylisz jej działania mobbingowe z wymagającym szefem, to są dwie różne rzeczy. Tak samo Solidarność, walczyła, z niesprawiedliwością i złem jak walczą nauczyciele w 8.
~ 2-02-2011 23:50
Zgadzam się z Tobą. Pozdrowienia dla Pana Ludwika. K.Trzop
~Wiesław 2-02-2011 23:50
tobiasz. to dobre porównanie, gdyż nauczyciele w 8 walczą ze złą dyrektorką, Ty zaś mylisz jej działania mobbingowe z wymagającym szefem, to są dwie różne rzeczy. Tak samo Solidarność, walczyła, z niesprawiedliwością i złem jak walczą nauczyciele w 8.
~annanna 2-02-2011 23:55
Tobiaszu, myślę, że nie masz pojęcia o pracy nauczyciela, a szczególnie w szkole podstawowej numer 8, gdzie nauczyciele odwalaja większość papierkowej roboty za pania dyrektor. Piszą i przygotowują sprawozdania, które są działką dyrektora! Robią to w czasie przeznaczonym na odpoczynek, często nocą, w weekendy i te wolne dni, kiedy wielu ludzi odpoczywa. Wiele osób nie zabiera pracy do domu. Nauczyciel tak, sprawdza sprawdziany, zeszyty, kartkówki, przygotowuje się do lekcji, układa testy, ćwiczenia i zadania do kolejnych lekcji i nigdy nie zapomina o problemach swoich uczniów, ma je zawsze ze sobą.Czy wiesz, że sprawdzenie jednego zeszytu czy ćwiczeń często zabiera nawet 30 minut i więcej? A tych zeszytów czy ćwiczeń wielu nauczycieli może liczyć w dziesiątkach! Jeśli potrafisz liczyć to pomnóż ilość prac razy czas nauczyciela, a zobaczysz ile pracuje. Codziennie, także w weekendy! A do tego praca za dyrektora!!!! Nauczycielom należy się szacunek i uznanie. Skoro to takie łatwe i każdy to może robić - zapraszam. SP 8 na swoją dobrą renomę zasłużyło przede wszystki ciężką pracą i oddaniem nauczycieli, którzy podmiotowo traktują swoich wychowanków. Niestety pani dyrektor traktuje swoją kadrę przedmiotowo, wprowadzając atmosferę strachu i nieznośnego napięcia. Nigdy nie przewidzisz jaki będzie miała humor i dlaczego znowu trafiasz na dywanik, nawet będąc wzorowym pracownikiem, który wyraził głośno sprzeciw i walczy o swoją godność. Poznaj fakty, a potem oceniaj. Tak jest uczciwie.
~ 3-02-2011 9:19
Ludzie, przecież to oczywiste: Pani Zawadzka od początku korzysta z ochrony Murdzka i jego kolesi. Juz dawno słychać było, jak traktuje swoich podwładnych. Ona tam była panem i władcą (( i dalej jest).Wszyscy się bali jej układów i pękło wreszcie. Szkoda,że tak późno. Tylko to i tak nie dało nic. Murdzek jest po wyborach i ma gdzieś wasze głosy w tym momencie. Wy już na niego zagłosowaliście, a jego kolega Tadzio Z. jest ważniejszy niż atmosfera w waszej pracy.Już dawno wiadomo,że wspólnota to kolesiostwo.Wstyd Panie Prezydencie, Wstyd Panie Zawadzki - podobno jest pan radnym, który składał określone ślubowanie.Szjkoda zresztą czasu na pisanie takich rzeczy i tak nic się nie zmieni.
~ 3-02-2011 9:35
Masz rację. Nie trać czasu i energii na antymurdzkową propagandę. Chyba, że Ci za to płacą.
~Andrzej 3-02-2011 10:28
Właśnie o to chodzi w tym wszystkim, że nauczyciele uczą i pracują jak trzeba. To ich właśnie ciężka praca składa się na sukcesy tej szanowanej szkoły. TO NIE PANI DYREKTOR zasługa tylko samych NAUCZYCIELI !!! Aż trudno uwierzyć, że w państwie prawa głos większości jest lekceważony i daje się przyzwolenie na nieprawidłowości, na pomiatanie ludźmi, na lekceważenie ciężkiej pracy nauczycieli… Ale tak jak ktoś wcześniej zauważył – RĄCZKA RĄCZKĘ MYJE Jeśli mąż Pani Dyrektor jest znajomym z pracy Prezydenta to o czym my mówimy? Krzywdy sobie nie zrobią. Szkoda mi grona pedagogicznego… P.S. Do wszystkich malkontentów narzekających na to jak lekko mają nauczyciele. Nie patrzcie miarą jedynie wakacji, ferii i wyimaginowanych 18 godzin pracy tygodniowo. Jak ktoś zna temat od środka wie, że pracuje się nie tylko na lekcjach ale także dużo po lekcjach. Przygotowywanie lekcji, sprawdzianów, sprawdzanie kartkówek, sprawdzianów, zeszytów to także praca. Wysiadywanie dodatkowych 2 godzin tygodniowo ZA DARMO oraz wszystkie rady pedagogiczne, wywiadówki, konsultacje to także praca… Wogóle próba nauczanie w dzisiejszych czasach tej bandy rozwydrzonych bachorów to powinna być praca zakwalifikowana jako praca w cieżkich warunkach. Poza tym oprócz wakacj i i ferii NIE MA WOGÓLE URLOPU. Jak musisz coś załatwić to albo BEZPŁATNY albo lewe L4… Taki miodzik…
~Zosia 3-02-2011 11:30
Jakieś rozdwojenia i potrojenia mam... widocznie nie tylko ja. Andrzej i Wiesław też się dwoją i troją - te same wpisy na kilku forach. Chcą chyba wzmocnić swoja argumentację ale zdradzaja sie jedynie jako zainteresowane nauczycielki - bądź nawet jedna w kilku osobach! Chyba naprawde komuś sie należy odpoczynek..... PS. Biorę przykład z Wiesława vel Andrzeja vel Lou vel..... jeszcze cos tam i wpisuję sie na kilku forach. tra la la la zabawa trwa!!!!
~Do Zosi 3-02-2011 13:37
Zosiu droga wydaje mi się, że ujawniasz się jako „kabel” kochanej Pani Dyrektor tak uważnie czytając wszystkie portale Łubudubu, łubudubu, niech żyje nam – prezes naszego klubu (czyt. dyr. Zawadzka)… Zastanawiam się jak to jest: wiedzieć, że się nie ma posłuchu, że się nie ma poparcia a i tak trwać w tej beznadziejności… Człowiek z honorem, czowiek z inteligencją powinien odczytać to całe zamieszanie jako wyraźny sygnał do tego by odejść… Amen
~nauczyciel 3-02-2011 14:02
p.Murdzek za p. dyrektor bo: - p.Zalewski to jego kumpel - żona jego kolegi p. Augustyna jest nauczycielką w tej szkole itd.
~do "nauczyciela" 3-02-2011 14:54
pseudonauczycielu piszesz a nawet nie wiesz o kim !!! Jaki Zalewski ??? Opamitaj się w swoim zacietrzewieniu.
~Wiesław 3-02-2011 16:12
Zosiu nie dwoję się czy troję po prostu wyrażam swoją opinię, gdyż znam sprawę z każdej strony i nie mogę się pogodzić z nagonką na Nauczycieli, tak kiedyś i ja nim byłem. Wiem, że w każdym mężczyźnie jest coś z kobiety, jednak nie rób jej ze mnie. Wyrzucasz innym skakanie po różnych forach, cóż przyznałaś się do robienia tego samego i traktujesz to jako zabawę. cóż mrozy odpuściły zatem weź wiaderko i łopatkę i idź pobawić się do piaskownicy. Przed tym pokłoń się walczącym z niesprawiedliwością nauczycielom SP 8.
~Zosia 3-02-2011 16:41
oczywiscie, droga Wieslawo, skacze po tych tematach. Podobnie jak ty, korzystam z tego prawa. Widze jednak ze inne kryterium stosujesz wobec siebie a inne wobec mnie. Niech bedzie, jestes wszak oredownikiem pokrzywdzonych. A moze zostan adwokatem? Oczywiscie mowie to bez zawisci. Dobrze ci idzie ta aktywnosc na kilku forach - taka mobilnosc jest wskazana.
~o. Kapucyn 3-02-2011 18:25
Zocha widzę, że masz bardzo dużo czasu w ciągu dnia. Miło spędzasz czas w pracy a narzekasz na nauczycieli.
~Zosia 3-02-2011 18:48
hahaha, Kapucyn... dobre...:)
~lilka 7-02-2011 10:34
Żeby odejść z honorem, trzeba ten honor mieć. A ta pani ma wyłącznie manię wielkości i nikt jej nie zrobił badań psychotechnicznych, a moim zdaniem osoby startujące w konkursach na dyrektorów szkół powinny takie badania przechodzić, bo ten sposób rządów dyrektorskich ma miejsce nie tylko w szkole nr 8. Skłócić grono, a potem nim rządzić to potrafi każdy, ale mądrzy ludzie nie pchają się na stanowisko, jeśli wiedzą, że nie umieliby rządzić inaczej. Kierowanie zespołem ludzi to jest sztuka.
~Wiesław 7-02-2011 23:21
„To „szczególne uzasadnienie” regulują wyroki sądów i nie ma tu mowy o każdych niedociągnięciach. Stwierdzone pewne nieprawidłowości”. To fragment oficjalnej wypowiedzi władz miasta w tej sprawie, wydrukowanej dzisiaj w Wiadomościach Świdnickich. Dzisiaj już wiem, że dyrektorka przegrała 3 sprawy w sądzie pracy i takowych z pewnością przegrała by więcej gdyby inni pracownicy nie poddali się presji dyrektorki i zrezygnowali z wszczęcia postępowania w Sądzie Pracy. Fakt przegranie w sądzie pracy, świadczy tylko o złym zarządzaniu zasobami ludzkimi, jednak czy tylko złe kierowanie ludźmi. Ci ludzie to Nauczyciele a Oni to Szkoła, zatem jest to nic innego jak ZŁE ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ, i nie jest to jakaś tam nieważna nieprawidłowość. Z pewnością tak samo postępowały by władze miasta gdyby dyrektorka przekroczyła dyscyplinę budżetową, ( jest to jeden z pierwszych powodów do odwołania dyrektora instytucji budżetowej), tak po tym co robi Prezydent można stwierdzić, że po tym znalazłby stosowne wytłumaczenie by dyrektorka zachowała stanowisko. PRZECIEŻ SWOICH LUDZI SIĘ NIE RUSZA.
~ 8-02-2011 13:19
A każdy medal ma dwie strony.
~lilka 9-02-2011 10:30
A na zdjęciu słodka Halinka wygląda jak landrynka. Ale uwaga! Proszę nie lizać tego cukiereczka zbyt długo, bo w środku jest nadzienie z cyjankiem potasu!
~ 4-03-2011 18:20
A to słyszeliście, jak szanowna dyrektorka potraktowala firmę przywożącą obiady do szkoły? Nie to posluchajcie... Wozilam do tej szkoły ladne pare lat, Wszystkie dzieci korzystające z posiłkow wraz z rodzicami byli bardzo zadowoleni. Az tu nagle-wyleciałam na zbity pysk. Nie pomogły protesty dzieci i rodziców, abyśmy zostali. Dzieci zbierały podpisy za nami i nic.... Powód jaki zawadzka mi podała to to, że myjemy kubki jednorazowe hahahah porażka. Ona jest śmieszna. Ponadto mówiła, że ma na firmę donosy(których jak stwierdziła nie ma obowiązku sprawdzać). Ani razu nie przyszła na stołówkę zobaczyć jak jest, ani razu nie skontrolowała mojej pracy....wydała wyrok ot tak. I jeszcze jedno- na moje pytanie czy nie szkoda jej tych wszystkich dzieci stwierdzila, że ma to gdzieś i wywaliła mnie z gabinetu. Nawet fakt, że sponsoruję dzieci z ubogich rodzin jej nie wzruszył. Po czasie dowiedziałam się od rodzicow, że na moje miejsce wcisnęła brata pani z rady szkoły. BRAK SŁÓW I CZY TO NIE JEST MOBING?????

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group