Sobota, 20 kwietnia

Autor: red
Strzegom: Emeryci na szlaku
Fot. UM Strzegom
Grupa strzegomskich emerytów i rencistów wybrała się na wycieczkę do Cieplic i zwiedziła zamki nad Bobrem.

Relacja naszych seniorów:

Rozpoczęliśmy od zwiedzania barokowego kościoła pw. św. Jana Chrzciciela. Najcenniejszym zabytkiem barokowego wnętrza kościoła jest płótno Michała Willanna, zdobiące ołtarz główny.

Następnie spacerowaliśmy po pięknie ukwieconym Parku Zdrojowym. Był tam czas na kawę i lody. Po spacerze autobusem pojechaliśmy promenadą pod Karkonoszami do Mysłakowic Łomnicy i Wojanowa. Pałac w Łomnicy - to barokowy pałac, który zachwyca angielskim parkiem krajobrazowym. Także historyczny folwark tętni życiem. W spichlerzu istnieje Lniany Dom Towarowy, a "Stara Stajnia" oferuje smaczną swojską kuchnię. Pałac Wojanów to dawna rezydencja rodów królewskich z pięknymi ogrodami i fontannami. Następnie pojechaliśmy do Karpnik, gdzie obejrzeliśmy pałac królewski Wilhelma II. Po obejrzeniu zamków udaliśmy się na parking, z którego przeszliśmy szlakiem do schroniska Szwajcarka. Po krótkim odpoczynku - ci co czuli się na siłach - poszli szlakiem zdobyć Sokoliki. Po zejściu odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek. Późnym popołudniem wróciliśmy do domu.

Twoja reakcja na artykuł?