Wtorek, 16 kwietnia

Autor: red
Strzegom: „Strzegomska dwunastka – biegajmy razem” biegiem przez 2015 rok
Fot. UM Strzegom
„STRZEGOMSKA DWUNASTKA” to nie tylko bieg, to rozpoznawalny znak grupy mieszkańców całej gminy Strzegom – biegaczy, którzy pod okiem wykwalifikowanych instruktorów lekkiej atletyki trenują ten piękny sport oraz startując w wielu różnorodnych biegach na terenie Polski oraz za granicą, promują wizerunek Strzegomia, regionu oraz naszego biegu.

Coraz liczniejsza grupa biegaczy może pochwalić się sukcesami i startami na różnych dystansach – w tym również królewskim dystansie maratonu, a część z nich aktualnie realizuje „Koronę Maratonów Polskich”.

To liczna grupa dzieci, młodzieży i dorosłych. Społeczność biegowa „Strzegomska Dwunastka” bardzo aktywnie uczestniczy w życiu sportowym gminy i regionu. Razem z Zespołem Szkolno-Przedszkolnym w Jaroszowie organizują „Jaroszowski Marszobieg Przełajowy”, natomiast wraz z producentem odzieży termoaktywnej STOOR – partnerem strzegomskiego biegu – organizują „RuneXTreme Ledwie Dycha” na Górze Szybowcowej w Jeżowie Sudeckim koło Jeleniej Góry.

Pierwsze tygodnie 2015 roku to początek przygotowań do wiosennego maratonu. Kilkuosobowa grupa biegaczy podjęła decyzję o realazacji „Korony Maratonów Polskich”, więc pracy do wykonania było sporo. Pierwszy start to już tradycyjnie udział w styczniowym Biegu Noworocznym w Świdnicy, gdzie nie zabrakło biegaczy S12 na podium w poszczególnych biegach. W lutym poza treningami pojawiliśmy się w Jeleniej Górze na meczu Superligi Piłki Ręcznej Kobiet na derbowym meczu KPR Jelenia Góra vs KGHM Zagłębie Lubin.

Mnóstwo emocji i nasz medialny "debiut" w ekstraklasie piłki ręcznej. Nie zabrakło nas również na charytatywnym Maratonie Zumby w strzegomskim OSiRze. Strzegomska Dwunastka, to nie tylko bieganie. W połowie lutego Justyna i Edward reprezentowali Strzegom i S12 na zlocie morsów w Mielnie. Czterodniowy wyjazd wypełniony był morsowaniem, wygrzewaniem w gorących baliach, treningiem biegowym i spacerami. W ramach przygotowań do wiosennego maratonu biegacze S12 wzięli udział w kilku biegach – między innymi: Bieg IceMana (10 km), Dziesiątka WroActiv, Półmaraton Ślężański. Podczas Biegu IceMana nasza ekipa wzięła udział w nagraniu materiału telewizyjnego dla stacji TVN. W sobótce podczas Półmaratonu Ślężańskiego większość grupy zaprezentowała się w nowych koszulkach „teamówkach” – specjalnie przygotowanych przez naszego partnera produkującego odzież termoaktywną firmę STOOR.

W kalendarzu nastała wiosna, a my nagraliśmy materiał filmowy dla Telewizji Internetowej Strzegom zachęcający do aktywności ruchowej. Początek kwietnia to tradycyjny wyjazd do Bukówca Górnego na „Bieg Sokoła”, gdzie od kilku już lat jeździmy z dziećmi i młodzieżą – tym razem udaliśmy się w podróż wynajętym autobusem, a wyjazd dofinansował AKS Strzegom. No i nadszedł czas wyjazdu na maraton. Wybór padł na Cracovia Maraton, ze względu na realizację „Korony Maratonów Polskich”. Dla większości był to debiut na królewskim dystansie 42,195 km. 16 tygodni przygotowań przyniosło spodziewane rezultaty, co utwierdziło nas w przekonaniu, że warto biegać i nigdy na to nie jest za późno. Maj i czerwiec to przygotowania organizacyjne i sportowe do naszego biegu „Strzegomska Dwunastka – Biegajmy Razem”. Jednak nie tylko w Strzegomiu organizujemy bieganie. 2 maja 2015 r. – ta data wpisze się mocno w pamięci naszej społeczności. Pierwsza edycja biegu „RuneXTreme Ledwie Dycha” organizowanego przez STOOR - producenta odzieży termoaktywnej, gminę Jeżów Sudecki i naszą społeczność zgromadziła 122 biegaczy z różnych stron Polski w przepięknej lokalizacji Góry Szybowcowej.

Na przełomie maja i czerwca pobiegliśmy w półmaratonach w Nowej Soli i Jaworze, wszystko po to, aby w Strzegomiu zaprezentować się jak najlepiej przed „swoją” publicznością. 20 czerwca po ulicach Strzegomia pobiegła IV edycja naszego biegu. Licznie zgromadzeni widzowie obserwowali ciekawą międzynarodową rywalizację na trasie biegu. Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem http://www.strzegomska12.eu/index.php/2-uncategorised/45-iv-strzegomska Oficjalnym organizatorem biegu jest AKS Strzegom przy dofinansowaniu ze środków budżetowych gminy Strzegom, Urzędu Marszałkowskiego oraz Funduszu Regionu Wałbrzyskiego, natomiast społeczność S12 współrealizuje bieg główny i biegi towarzyszące dla dzieci i młodzieży.

Druga połowa roku to czas przygotowań do jesiennych maratonów – we Wrocławiu i Poznaniu. W ramach przygotowań wystartowaliśmy w wielu biegach. Najważniejsze z nich to Maraton i Półmaraton Karkonoski, Półmaraton Wałbrzych, Letni Bieg Piastów, jak również kilka innych biegów. Podczas Maratonu Wrocław uzyskaliśmy sporo wartościowych wyników, ale rekordowy pod tym względem był Poznań Maraton – 9 naszych biegaczy na 10 startujących pobiegło 42,195 km najszybciej jak potrafili, uzyskując wyśmienite „życiówki”. Pomiędzy maratonami, a dokładnie w pierwszą sobotę października współorganizowaliśmy „III Jaroszowski Marszobieg Przełajowy”, który okazał się wspaniałym Narodowym Dniem Sportu w Jaroszowie, a pełna relacja pod adresem: http://www.zsp.jaroszow.pl/index.php?option=com_content&view

Po jesiennych maratonach nasi biegacze wystartowali jeszcze w półmaratonach w Krakowie, Świdnicy i Kościanie. Narodowe Święto Niepodległości uczciliśmy 8-kilometrowym biegiem ulicami miasta ubrani w narodowe barwy.14 listopada powróciliśmy na Górę Szybowcową, organizując jesienną edycję RuneXTreme Ledwie Dycha. Bieg okazał się sukcesem organizacyjnym i sportowym – biegaczki i biegacze licznie uplasowali się na czołowych lokatach w kategoriach Open jak również wiekowych. 21 listopada zorganizowaliśmy II Strzegomski Bal Biegacza, na którym podsumowaliśmy 2015 rok i tym razem trenowaliśmy taniec zamiast biegania.

Ostatnie tygodnie roku to udział biegaczy S12 w biegach mikołajkowych, ale przede wszystkim okres roztrenowania – czyli znacznego zmniejszenia pokonywanych kilometrów i więcej rekreacji ruchowej niż treningów. Wybraliśmy się charytatywnie do schroniska dla psów i kotów w Wałbrzychu. Do zwierzaków trafiło mnóstwo praktycznych rzeczy. Najcenniejsze dla zwierzaków było jednak wspólne wyjście z nami na spacer. Rok 2015 zakończyliśmy tradycyjnie udziałem w Biegu Morsa w Przesiece z kąpielą w wodospadzie Podgórnej oraz Biegu Sylwetrowym w Trzebnicy.

W minionym roku wzięliśmy udział również w Budżecie Obywatelskim Miasta Strzegom 2015 r., a nasz projekt – „Mobilne Biuro Plenerowych Zawodów Sportowych” – został zrealizowany przez Urząd Miejski i obecnie służy mieszkańcom Strzegomia.
Rok 2015 dla społeczności biegowej Strzegomska Dwunastka był bardzo pracowity i obfitował w sporo sukcesów – zarówno sportowych, jak i organizacyjnych. Biegaczki i biegacze społeczności S12 wielokrotnie zajmowali czołowe miejsca na podium w różnych biegach.

Do grona zdobywców „Korony Maratonów Polskich” dołączył Tomasz Krymski, który ukończył wszystkie pięć maratonów (Dębno, Kraków, Wrocław, Warszawa i Poznań) w ciągu jednego roku, co jest nie lada osiągnięciem. Podczas wspólnych wyjazdów stanowiliśmy zgraną grupę, która była zauważalna w tłumie biegaczy. Uczestniczyliśmy w wielu akcjach i biegach charytatywnych. Nasze aktywności można śledzić na bieżąco na Facebookowym fanpage’u www.facebook.com/strzegomska.dwunastka

Zapraszamy do wspólnych zajęć, które realizowane są regularnie według następującego układu:

Poniedziałek godz. 18:30 – 20:00 – trening ogólnorozwojowy (w okresie zimowym hala sportowa OSiR, w okresie letnim boisko wielofunkcyjne Orlik, hala sportowa /w zależności od warunków atmosferycznych/).

Środa godz. 18:00 (miejsce zbiórki hala sportowa OSiR) – trening biegowy.

Czwartek godz. 19:00 (miejsce zbiórki skwer przy ZS w Strzegomiu przy pomniku św. Anny) – otwarty trening biegowy.

Sobota/ niedziela (godzina i miejsce zbiórki ustalane przed treningiem lub wyjazdem na zawody – zależnie od harmonogramu /w załączeniu/) – trening biegowy – tzw. długie wybieganie lub udział w zawodach.

Zajęcia realizowane są przez wykwalifikowanych instruktorów – Justynę i Edwarda – w ramach działalności sekcji lekkoatletycznej AKS-u Strzegom. Natomiast w zawodach biegowych startujemy pod nazwą STRZEGOMSKA DWUNASTKA, ponieważ tak nazywa się bieg organizowany w Strzegomiu. Dzięki temu jesteśmy rozpoznawalni na innych biegach, gdzie możemy promować strzegomski bieg i naszą społeczność.

Twoja reakcja na artykuł?